Praktiniai patarimai kaip stiprinti širdį

Ar kada nors susimąstėte, ką jūsų širdis pasakytų, jei galėtų kalbėti? Tikriausiai kažką panašaus į: „Gal galėtum atsisakyti keptų bulvyčių ir daugiau judėti?“ Mūsų širdys dirba nenuilstamai 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę, todėl ir jos nusipelno priežiūros. Dažnai pamirštame, kad šis mažas raumuo yra svarbiausia mūsų kūno dalis ir kiekvieną dieną palaiko mūsų gyvybę ir palaiko mus.

Širdies ligos yra viena iš pagrindinių mirties priežasčių visame pasaulyje. Higienos instituto duomenimis, 2022 m. dėl kraujotakos sistemos ligų Lietuvoje mirė daugiau nei 22,5 tūkst. gyventojų − tai sudaro 53 proc. visų mirties atvejų šalyje.

Tai tyli grėsmė, kuri gali pasireikšti tada, kai mažiausiai to tikimės, tačiau gera žinia yra ta, kad mes galime padėti širdžiai ir sau į pagalbą pasitelkdami mitybą, judėjimą ir rūpinimąsi savimi. Labai svarbu palaikyti širdies sveikatą, o tai prasideda nuo rizikos supratimo ir sąmoningo pasirinkimo.

Širdies ligos neatsiranda per vieną naktį – tai rizikos veiksnių derinio rezultatas. Atpažindami šiuos veiksnius, galime imtis aktyvių veiksmų. Labiausiai dėmesį reikėtų atkreipti į stresą ir rūkymą, padidėjusį arterinį kraujo spaudimą, didelį cholesterolio kiekį, nutukimą. Paskutinių studijų duomenimis vien nerimo sutrikimus turi apie 30 proc. jauno amžiaus asmenų, o apklausos rodo, jog per paskutines 30 dienų bent kartą tabako gaminius vartojo net iki 48 proc. Lietuvos suaugusių gyventojų.

Dėl šių rizikos veiksnių daugėja apnašų (aterosklerotinių plokštelių) kraujagyslėse, pažeidžiama arterijų gleivinė, kraujagyslės patiria papildomą krūvį, didėja širdies susitraukimų dažnis. Dėl to didėja širdies ligų, infarkto ir insulto rizika. Įrodyta, jog rūkantiems ši rizika padidėja 2-4 kartus, o patiriantiems stresą žmonėms – nuo 1,1 iki 1,6 karto.

Pirmiausia pokyčius rekomenduojama pradėti ne tik nuo rizikos veiksnių vengimo, bet ir nuo fizinio aktyvumo bei mitybos korekcijos. Remiantis Amerikos širdies asociacijos rekomendacijomis, pakankamas fizinio aktyvumo laikas yra bent 150 minučių vidutinio intensyvumo arba  75 minutes intensyvaus aerobinio sporto per savaitę. Galima šį laiką išdalinti per visą savaitę.

Vidutinio intensyvumo aerobinės veiklos pavyzdžiai:

  • greitas ėjimas (ne mažiau kaip 3,2 km per valandą greičių)
  • vandens aerobika
  • šokiai (pramoginiai/linijiniai/grupinės treniruotės)
  • sodininkystė
  • važiavimas dviračiu lėčiau nei 16km per valandą greičiu.

Didelio intensyvumo aerobinės veiklos pavyzdžiai:

  • žygiai į kalną
  • bėgimas
  • plaukimas ratais
  • energingi aerobiniai šokiai
  • sunkūs kiemo darbai, pvz., kasimas ar ravėjimas
  • važiavimas dviračiu 16 km per valandą ar greičiau
  • šokinėjimas per virvutę

Širdies sveikatai didžiulę įtaką daro ir maisto produktai. Subalansuotas maistas, kuriame gausu vitaminų, mineralų ir antioksidantų, maitina širdį, mažina uždegimą ir širdies bei kraujagyslių ligų riziką. Viso grūdo produktai, vaisiai, daržovės, liesi baltymai ir sveiki riebalai padeda palaikyti sveiką kraujospūdį, cholesterolio kiekį kraujyje ir bendrą širdies veiklą. Iš šių svarbiausių maistinių medžiagų išsiskiria kalis ir magnis. Šie elektrolitai pasižymi stipriomis apsauginėmis savybėmis. Kalis padeda reguliuoti kraujospūdį, subalansuodamas natrio kiekį ir taip sumažindamas širdies apkrovą, palaiko normalų širdies ritmą. Magnis palaiko pastovų širdies ritmą ir apsaugo nuo arterijų kalkėjimo. Tačiau nepaisant didėjančio maisto medžiagų pasirinkimo, per 20 metų laikotarpį vien Jungtinėse Amerikos Valstijose stebimas akivaizdus hipokalemijos paplitimo padidėjimas nuo 3,78 % iki 11,06 %. Tai atspindi ir kalio papildų poreikį.

Vitaminai širdžiai

Pakankamą elektrolitų kiekį galimą užtikrinti ir vartojant maisto papildus ,,Cordisol“ bei ,,Kalicord“. ,,Kalicord“ sudėtyje yra 307mg kalio. Kalis padeda palaikyti normalų kraujospūdį. Šio kiekio pakanka palaikyti normokalemiją, nesant ryškios hipokalemijos. Tai optimalus kiekis, siekiant palaikyti kalio koncentraciją kraujyje ir užtikrinti normalią širdies veiklą. ,,Cordisol“ kalis veikia kartu su magniu. Preparato sudėtyje esantis magnis yra magnio oksido, o kalis – kalio citrato pavidalu. Šios formos žmogaus organizmo geriau toleruojamos, pasisavinamos fiziologiškai, kaip iš maisto, bei mažiau dirgina virškinimo traktą. Šis elektrolitų duetas pasižymi sinerginiu poveikiu, sustiprindami vienas kito naudą širdies sveikatai. Magnis padeda kaliui efektyviau patekti į ląsteles, todėl jo poveikis kraujospūdžio mažinimui yra geresnis. Pagerinama kraujagyslių sveikata, mažėja arterinio kraujo spaudimo padidėjimo rizika. Magnis padeda palaikyti normalią nervų sistemos veiklą. Kalis ir magnis padeda palaikyti normalią raumenų funkciją.

Rūpestingai rinkdamiesi mitybą ir maisto papildus ne tik maitinate savo kūną, bet ir investuojate į savo širdies gyvybingumą. Reikalingų maisto medžiagų poreikį galima papildyti ir vartojant ,,Aconitum“ maisto papildus ,,Rami širdis“. ,,Rami širdis“ yra   Nr. 1 širdies papildų kategorijoje (remiantis Softdent 2023 duomenimis).

 Tai kruopščiai atrinktų maisto medžiagų kompleksas, kuris pagamintas tik iš natūralių augalinių medžiagų ir vitaminų širdžiai. Čia sinergiškai veikia ne tik būtiniausi elektrolitai, bet ir augaliniai ingredientai. Jie padeda užtikrinti normalią širdies veiklą, ramina ir palaiko normalią širdies laidžiąją funkciją. Sudėtyje yra plunksnalapė gudobelė veikia kaip kraujagysles plečianti medžiaga bei padeda sustiprinti širdies raumens susitraukimą, todėl gerina miokardo kraujotaką ir mažina širdies perkrovą. Magnis, rausvųjų rodiolių ekstraktas, vitaminas B padeda mažinti pavargimo jausmą ir nuovargį, palaikyti normalią psichologinę funkciją, pagerina ištvermę. Rausvoji rodiolė pasižymi antioksidacinėmis, stipriomis hipolipideminėmis, lipidų balansą užtikrinančiomis savybėmis. Vaistinio valerijono šaknų ekstraktas padeda atsipalaiduoti ir palaikyti gerą psichologinę būseną. ,,Rami širdis“ čiulpiamos tabletės ir lašiukai yra skirti greitam poveikiui, o kapsulės ilgalaikiam vartojimui.

Norint užtikrinti ilgą ir sveiką gyvenimą, labai svarbu rūpintis savo širdimi. Kaip ir minėta, širdies ligos išlieka pagrindine mirties priežastis, tačiau daugelį rizikos veiksnių galime kontroliuoti patys. Sąmoningai pasirinkdami mitybą ir fizinį aktyvumą, galime gerokai sumažinti širdies ligų riziką. Svarbiausios maistinės medžiagos, tokios kaip kalis ir magnis, atlieka lemiamą vaidmenį palaikant širdies sveikatą, nes reguliuoja kraujospūdį, užtikrina stabilų širdies ritmą ir užkerta kelią arterijų kalkėjimui. Tokie papildai kaip „Cordisol“ ir „Kalicord“ yra veiksmingas būdas užtikrinti pakankamą šių gyvybiškai svarbių mineralų suvartojimą. Be to, „Rami širdis“ sudedamosios dalys palaiko bendrą širdies ir kraujagyslių funkciją ir padeda valdyti stresą bei nerimą. Vartojant šiuos papildus ir laikantis sveikos gyvensenos, galima investuoti į širdies ilgaamžiškumą ir gyvybingumą.

Parašykite komentarą

Turite klausimų? Klauskite Aconitum dirbtinio intelekto!

Virtualus asistentas

Tai yra dirbtinio intelekto pagrindu veikiantis virtualus asistentas, skirtas konsultuoti klausimais, kurie yra susiję su šios parduotuvės kontaktine informacija bei katalogu. Konsultantas veikia sąveikaujant su OpenAI GPT-3.5-turbo ir šiuo metu yra BETA versijoje, todėl galimos gramatikos klaidos ir kiti netikslumai. Siūlome jums šio virtualaus asistento pagalbą, kaip naują paieškos ir konsultavimo patirtį mūsų el. parduotuvėje.
    170
    Sprendimas: eShoper
    Close Speech Clear Avatar